مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:402021-05-18سياسي

از «النگویی که صرف خرید سلاح شد» تا «صف های طولانی اهدای خون»


زمانی که برادرم به شهادت رسید چند النگوی طلا داشتم آنها را نزد امام جمعه بردم و گفتم «برادر من شهید شده، با فروش این طلاها سلاح تهیه کنید و به جبهه ها بفرستید تا یک جوان دیگر از این مملکت دفاع کند».

- خبرگزاری فارس ـ همدان؛ دوران پرافتخار دفاع مقدس در ایران اسلامی، روزهایی است فراموش نشدنی که باید در هر شرایطی از لحظات ناب آن گفت و شنید و با تمام وجود به گوش جان سپرد، این دوران پیش از آن که صحنه نمایش دلاورمرد ی ها و شجاعت مردان این سرزمین باشد آوردگاه صبر، تحمل، صلابت و ایثار زنانی بود که جاودان ماندند تا همسر، فرزند و برادر را برای شهادت بدرقه کرده و در غیاب مردان خانه باید پدری هم می کردند.

برخی از بانوان نیز از همان روزهای اول جنگ با تمام وجود از خاک وطن دفاع کردند و در مقابل متجاوزان در کنار مردان اسلحه بدست گرفتند و دوشادوش آنان مقاومت کردند تا با نثار جان خود به درجه رفیع شهادت نائل شوند و بسیاری دیگر از این شیرزنان نیز در شمار جانبازان قرار گرفتند.

بر اساس آمارهای موجود در دوران جنگ تحمیلی بیش از 6 هزار و 500 نفر از زنان به شهادت رسیده و نزدیک به 6 هزار نفر نیز جانباز شدند.

شیرزنان این مرز و بوم که فرزندان خود را برای شهادت آماده می کردند و سال های سال دوری جگرگوشه هایشان را تحمل، تنها به مصلحت دین و کشور می اندیشیدند، پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «النگویی که صرف خرید سلاح شد» تا «صف های طولانی اهدای خون»

از «النگویی که صرف خرید سلاح شد» تا «صف های طولانی اهدای خون»