مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-18اقتصادي

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ های سمنان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با افت ملخ در سطح مزارع و باغ های این استان در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، عباس مشیریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آفت ملخ به عنوان یکی از مخرب ترین آفات مزارع، باغ ها و مراتع شناخته شده که در صورت عدم مبارزه اصولی بخش قابل توجهی از گیاهان زراعی و مرتعی را از بین می برد و در واقع رقیبی سرسخت برای انسان و دام در مصرف غذا محسوب می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در استان سمنان سالانه حدود40 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی پایش می شود و ردیابی با آفت ملخ صورت می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته حدود چهار هزار هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفت که عمده ترین مناطق آلوده در استان بر اساس گزارش های واصله شامل مناطق خوش ییلاق، علی آباد و رضاآباد خارتوران، اولنگ خوریان و کلاته های اطراف شاهرود، مناطق قره قاچ، یخچال، سردره از توابع گرمسار، مناطق رامه وار جنه آرادان، مراتع اپرت، رضاآباد، عباس آباد، گوشوارک، رسم رودبار و اطراف فولادمحله در مهدی شهر است.

مشیریان اضافه کرد: سال گذشته همچنین در مراتع آهوان و مزارع روستای علاء در شهرستان سمنان، روستاهای خنار و امامزاده عبدالله از توابع سرخه، منطقه بادله، سعدآباد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ های سمنان

مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغ های سمنان