مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-05-18اقتصادي

180 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم/ مراقب «سن گندم» باشید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال 180 هزار هکتار مزارع استان زیرکشت محصول گندم رفته که هم اکنون زمان مبارزه با آفت خطرناک سن غلات در مزارع گندم و جو رسیده است.

- افشین صفوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در سال زراعی بیش از 180 هزار هکتار مزارع استان زیرکشت محصول گندم رفته که هم اکنون زمان مبارزه با آفت خطرناک سن غلات در مزارع گندم و جو است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به خشکسالی که داشتیم گندمکاران به خصوص دیم کاران متحمل خسارت های شده ولی از همین مزارع 400 تا 500 کیلو در هکتار گندم برداشت می شود، البته باید نسبت به سم پاشی به موقع اقدام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشاورزان مناطق معتدل و سرد با مراجعه به مراکز جهاد سازندگی دهستان محل زندگی خود نسبت به وجود آفت مطلع شوند و با مراجعه به مرکز مجاز سم را خریداری و در ساعات خنک روز نسبت به سم پاشی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی میزان تولید در هکتار کم شود خسارت زایی آفت بیشتر می شود و آفت با تعداد کمی، محصول مزارع را از بین می برد.

صفوی تصریح کرد: یک لیتر سم دلتامترین برای سه هکتار گندم کافی است (300 سی سی برای یک هکتار)، آفت را به طور کامل کنترل می کند و هیچ مشکلی برای محصول پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

180 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم/ مراقب «سن گندم» باشید

180 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم/ مراقب «سن گندم» باشید