مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-05-18اقتصادي

آمار سقط جنین در ایران و جهان چقدر است؟


اعتقاد ندارم این موضوع در جامعه ایرانی فراگیر شده است، بلکه بر این باورم که حساسیت جامعه ایرانی نسبت به حرمت حق حیات جنین بتدریج در حال فروکاست است، - گروه سلامت خبرگزاری فارس -  روزهایی بود که سقط جنین در کشور به عنوان اصلی ترین عارضه و نگرانی دوران بارداری به حساب می آمد.

مادر بارداری که می توانست 20 هفته ابتدایی را به سلامت بگذاراند نفس راحتی می کشید و از لانه گزینی و رشد بی وقفه جنین آسوده خاطر می شد.

اما حالا هزار و یک توجیه اجتماعی و اقتصادی این معادله را بر هم ریخته است.

این روزها عبارت روش های سقط جنین مثل ترندهای فضای مجازی در صدر عنوان های راهنمایی گرفتن در 4 هفته ابتدایی بارداری تثبیت شده اند.

عملی غیرقانونی و ضد اخلاق انسانی که به گفته دکتر عاطفه سمایی متخصص زنان و زایمان، قبح آن از میان برداشته شده و روز به روز در میان مادران باردار جوانی که اطلاعی از تبعات و عواقب خطرناک آن ندارند بیش از پیش می شود.

- آیا آمار دقیق و رسمی در زمینه سقط وجود دارد؟ سقط جنین موضوعی است که نه فقط در ایران بلکه در کل جهان بدلیل اینکه درهم تنیده با موضوعات اخلاقی، اعتقادی، خانوادگی و جنسی است در بسیاری موارد ماهیتی زیرزمینی پیدا می کند و هرگز نمی توان آمار دقیق و رسمی برای آن ارائه کرد، قریب به پنجاه سال قبل در آمریکا و محوریت کالیفرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار سقط جنین در ایران و جهان چقدر است؟

آمار سقط جنین در ایران و جهان چقدر است؟