مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-05-18سياسي

هزینه «انتقاد»؟!


اگر انتقاد به عنوان یک وظیفه عمومی، نهادینه شود و هزینه بر نباشد، ثمرات گرانسنگی خواهد داشت.

- از وظایف مهم مسلمانان نسبت به یکدیگر امر به معروف و نهی از منکر می باشد(توبه/71) همان که باید ناصحانه و خیرخواهانه باشد لذا در ادبیات قرآن نصحیت هم خوانده می شود(هود/34) و در ادبیات امروز انتقاد نام گرفته است.

اگر این وظیفه عمومی، نهادینه شود و هزینه بر نباشد، ثمرات گرانسنگی خواهد داشت ولی متأسفانه همیشه قدرتمندان از این که مورد امر و نهی قرار گرفته و اعمالشان نقد شود، ابا داشته و منتقدان را به اتهام توهین یا تضعیف مسئولان ، تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی و .

مورد پیگرد قانونی قرار داده و برای آنان هزینه ساخته اند و با توجه به همین هزینه دار بودن امر به معروف و نهی از منکر قدرتمندان است که به بیان قرآن مجید، لقمان حکیم خطاب به فرزندش این امر و نهی و انتقاد را از امور محتاج اراده قوی شمرده و فرزند را بر صبر به مصائب آن توصیه می کند: وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ اصْبِرْ عَلی ما أَصابَکَ إِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُور (لقمان/17).

متأسفانه در این دوران برخی دستگاه ها بر خلاف وعده ای که رهبران و بنیانگذاران نظام دادند عمل کرده و به همین دلیل، امر به معروف حاکمان و قدرتمندان بسیار پرهزینه است و در این سالیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه «انتقاد»؟!

هزینه «انتقاد»؟!