مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-05-18بين الملل

تاکید رییس جمهور آذربایجان بر ضرورت آغاز مذاکرات تعیین مرز با ارمنستان


رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر تعهد باکو به مذاکره در مورد تعیین مرزها براساس بیانیه سه جانبه درباره قره باغ گفت که واکنش ایروان به تحولات مرزی می تواند منجر به تشدید تنش های منطقه ای شود.

- رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر تعهد باکو به مذاکره در مورد تعیین مرزها براساس بیانیه سه جانبه درباره قره باغ گفت که واکنش ایروان به تحولات مرزی می تواند منجر به تشدید تنش های منطقه ای شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اسپوتنیک، الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان در گفتگوی تلفنی با مشاور امنیت ملی آمریکا جیک سالیوان گفت که پاسخ ناکافی ارمنستان به تنش های مرزی و تلاش برای بین المللی سازی موضوع ممکن است منجر به افزایش تنش در منطقه شود.

سالیوان با ابراز نگرانی از تنش های اخیر در مرزهای آذربایجان و ارمنستان گفته بود که واشنگتن متعهد به کمک به تنش زدایی است.

رییس جمهور آذربایجان در ارزیابی وضعیت منطقه پس از درگیری ها گفت: اوضاع منطقه ای ، از جمله در مرزهای آذربایجان و ارمنستان ، شش ماه پس از پایان درگیری ها پایدار است.

علی اف با مشاور رییس جمهور آمریکا موافقت کرد که مذاکره بر سر تعیین مرزها میان آذربایجان و ارمنستان ضروری است و تأکید کرد که انجام این فرآیند باید مطابق با بیانیه سه جانبه صادر شده در 10 نوامبر سال 2020 باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس جمهور آذربایجان بر ضرورت آغاز مذاکرات تعیین مرز با ارمنستان

تاکید رییس جمهور آذربایجان بر ضرورت آغاز مذاکرات تعیین مرز با ارمنستان