مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-05-18سياسي

معطل ماندن ظرفیت باغ گل 400 هکتاری برزک با بیش از 500 بهره بردار


باغ گل 400 هکتاری برزک ظرفیتی خام در حوزه کشاورزی است که نیازمند بازنگری و کارشناسی ویژه است.

- سید جواد ساداتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: کاشان با دو اقلیم متفاوت کوهستانی و کویری از تنوع ویژه محصولات کشاورزی برخوردار است و به دلیل مشکل کم آبی منطقه نیاز به بازنگری جدی در تغییر کشت و آبیاری دارد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل کم آبی منطقه ما را به طرف الگوی کشت کم آب بر سوق می دهد، افزود: می طلبد تا کشت گل محمدی و گیاهان دارویی به عنوان یک محصول پربازده، ارزآور و اشتغال زا در منطقه توسعه و رونق بگیرد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاشان به عنوان قطب گل محمدی در کشور است که باید کارشناسی شده در رشد این محصول ایجاد توسعه کنیم، گفت: باغ گل 400 هکتاری سال ها به عنوان کاری خام و ناپخته صورت گرفته بود و با بیش از 500 بهره بردار نیاز به بازنگری کارشناسانه داشت، در حالی که این ظرفیت بسیار ویژه شهرستان با درصد پایینی از تولید در حال نابودی است.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعه سطح کشت بررسی خواهد شد تا جهت موانع زدایی برای تولید این باغ، اختصاص تسهیلات موردنیاز و مدیریت یکپارچه سهامی برای آن صورت گرفته و با مدیریت جهاد کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معطل ماندن ظرفیت باغ گل 400 هکتاری برزک با بیش از 500 بهره بردار

معطل ماندن ظرفیت باغ گل 400 هکتاری برزک با بیش از 500 بهره بردار