مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-05-17سياسي

اهمیت انتخابات 1400 از نگاه احسان شریعتی


احسان شریعتی در مورد اهمیت انتخابات 1400 می گوید: معتقدم در این مقطع انتخاباتی و دوران سیاسی تاریخی اصلِ بود و نبود نهاد (ریاست) جمهوری است که بر سر یک دوراهی به رأی گذاشته می شود یا با حضور یا با غیاب مردم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: دکتر احسان شریعتی دانش آموخته فسلفه دانشگاه سوربن و از فیلسوفان و نظریه پردازان آزاداندیش معاصر ایران است که شخصا و منصرف از جایگاه اجتماعی و سیاسی پدر، در عرصه فلسفه سیاسی ایران به عنوان اندیشمندی که حرفی برای گفتن دارد، شناخته می شود.

باور دارد که آنچه امروز از نابسامانی ها و دوگانگی ها در ساخت قدرت در نظام جمهوری اسلامی دیده می شود، بیش از هر چیز ناشی از سرعت تحولات منتهی به انقلاب اسلامی سال 1357 است.

عوام فریبی را همزاد و جفت ناگزیر دموکراسی معرفی می کند و معتقد است باید به مردم فرصت آزمون و خطا و تجربه داد تا بتوانند در بستر دموکراسی رشد کنند.

محدودشدن انتخاب مردم و هدایت آنها به سمت انتخاب متعالی را نادرست می داند و باور دارد هیچ کس حق ندارد به بهانه احتمال انتخاب نادرست، مردم را محدود به انتخاب افراد شایسته مورد نظر خود بداند.

تأکید دارد وضع موجود ناشی از آن است که انقلاب به معنی قطعی اش صورت نگرفته و جمهوری به معنای کامل و قطعی تحقق نیافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت انتخابات 1400 از نگاه احسان شریعتی

اهمیت انتخابات 1400 از نگاه احسان شریعتی