مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 02:202021-05-17اقتصادي

نظام مجوزها مانع جدی در راه رونق تولید


برای موضوع اشتغال دو دسته اقدام باید اتفاق بیفتد اول تقویت و جهش تولید و دوم مداخله در بازار کار و سیاستگذاری نهادی در بخش بازار کار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله عبدالملکی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: جمعیت بیکار و شبه بیکار حدود پنج و نیم میلیون نفر است و اگر این آمار را نسبت به جمعیت فعال محاسبه کنیم تقریباً 14 درصد می شود.

وی ادامه داد: در کشور یک جمعیت بیکار رسمی داریم که حدود 2 و نیم میلیون نفر یا 9 و 7 دهم درصد می شود و تقریباً یک و نیم میلیون نفر جمعیت فعال کشور هم کاهش پیدا کرده است یعنی کسانی که جویای کار بودند و از یافتن کار منصرف شده اند که طبق تعاریف سازمان برنامه و بودجه این افراد ناامید از کار و جزو حاشیه جمعیت بیکار یا شبه بیکار محسوب می شوند.

عبدالملکی با بیان اینکه در کشور حدود یک و نیم میلیون نفر هستند که زیر 12 ساعت در هفته شاغل می باشند گفت: عملا افرادی که این چنین فعال هستند جزو شاغلان محسوب نمی شود.

وی افزود: اگر این دو آمار را جمع کنیم تقریباً پنج و نیم تا پنج و هشت دهم میلیون نفر جمعیت بیکار یا شبه بیکار هستند که باید برایشان تدبیری اندیشیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام مجوزها مانع جدی در راه رونق تولید

نظام مجوزها مانع جدی در راه رونق تولید