مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 01:352021-05-17اقتصادي

رقابت جنگی کشورها برای تولید انواع نیمه هادی


کمبود انواع نیمه هادی در جهان که بازار محصولات الکترونیک و خودرو را با کمبود مواجه کرده، موجب شده تا رقابت شدیدی میان کشورها برای تولید این محصول آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی ان بی سی، پس از آنکه جو بایدن رییس جمهور آمریکا از ضرورت توجه به این موضوع و حمایت از شرکت های فناوری برای تولید نیمه هادی خبر داد، کره جنوبی نیز از سرمایه گذاری در این زمینه خبر داد.

دولت کره جنوبی اعلام کرده که 510 تریلیون وون معادل 452 میلیارد دلار را در زمینه تولید انواع تراشه تا سال 2030 سرمایه گذاری خواهد کرد.

البته همه این سرمایه گذاری توسط دولت انجام نمی شود و بخشی از آن توسط شرکت های خصوصی تامین می شود.

کارشناسان هشدار می دهند اگر هم اکنون برای رفع کمبود تراشه در بازارهای جهانی سرمایه گذاری نشود، این کمبود تا سال های 2022 و 2023 نیز ادامه یافته و بازار فناوری اطلاعات و خودرو را متاثر می کند.

نگرانی ها در این زمینه موجب شده تا کشورها برای حل کمبودهای فعلی به رقابت پرداخته و به فکر رفع نیاز بازارهای داخلی بیفتند تا از گرانی و کمبود کالاهای الکترونیک جلوگیری کنند.

شرکت مشاوره فناوری سی آی اف در تورنتو تلاش های انجام شده در این زمینه را رقابت های جنگی توصیف کرده که با هدف تامین امنیت و استقلال کشورها صورت می گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت جنگی کشورها برای تولید انواع نیمه هادی

رقابت جنگی کشورها برای تولید انواع نیمه هادی