مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 22:452021-05-17بين الملل

آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم 700 نهاد را رفع کند


یک رسانه انگلیسی گزارش داده آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم های وضع شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه 700 فرد و نهاد مرتبط با ایران را رفع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، یک رسانه بین المللی نوشته دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم های مرتبط با ایران که در دوران دونالد ترامپ علیه 700 فرد و نهاد وضع شده اند را رفع کند.

خبرگزاری رویترز می گوید این آمار را بر اساس شمارش تحریم های وضع شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا بعد از خروج این کشور از برجام به دست آورده است.

این آمار در حالی ارائه می شود که عباس عراقچی ، معاون وزیر امور خارجه ایران ماه پیش تعداد تحریم هایی که آمریکا باید رفع کند را 1500 مورد عنوان کرده بود.

خبرگزاری رویترز به جزییات بیشتری درباره نحوه محاسبه این آمار اشاره نکرده و تنها به نقل از یک مقام آمریکایی گفته که آمار رویترز از تحریم های اعمالی ترامپ نزدیک محاسبات دولت بایدن است، گرچه قضاوت درباره این که چه چیز هایی شامل شود، می تواند مجموع کمی متفاوت را به دست دهد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: برای این که ایران نفت خود را صادر کند که بزرگترین منفعت این کشور از عمل به تعهدات برجامی و محدود کردن برنامه هسته ای خود خواهد بود، لغو بسیاری از این تحریم ها اجتناب ناپذیر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم 700 نهاد را رفع کند

آمریکا برای بازگشت به برجام باید تحریم 700 نهاد را رفع کند