مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 20:352021-05-17فرهنگي

موزه ای که نداریم!


یک کارشناس صنایع دستی با اشاره به جای خالی موزه صنایع دستی در میان موزه های کشور، معتقد است که با وجود این قابلیت ارزشمند، کشور ما از داشتن چنین موزه ای محروم است.

- یک کارشناس صنایع دستی با اشاره به جای خالی موزه صنایع دستی در میان موزه های کشور، معتقد است که با وجود این قابلیت ارزشمند، کشور ما از داشتن چنین موزه ای محروم است.

آن هم در کشوری که یکی از افتخاراتش همواره غنای محصولات هنری و فرهنگی به ویژه صنایع دستی است.

حجت اله مرادخانی، پژوهشگر صنایع خلاق و مدرس دانشگاه در گفت وگو با ایسنا درباره لزوم راه اندازی موزه صنایع دستی، اظهار کرد: از جمله کارکردهای مهم موزه ها، جنبه آموزشی و تعامل مستقیم با مخاطبان است.

ظرفیتی که بسیاری از جوامع برای ایجاد ارتباط میان نسل های پایه و هویت فرهنگی و بومی خود، به طور ویژه ای از آن استفاده می کنند.

همچنین موزه ها، جنبه ها و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی بسیاری در بطن خود داشته و بر همین مبنا امروزه در تمام عرصه های مختلف دانش، شاهد موزه های اختصاصی هستیم؛ چراکه این نهاد، از جایگاه معتبری در تاثیرگذاری بر افکار عمومی هر جامعه ای برخوردار است.

او ادامه داد: در این میان عرصه ای مانند هنر و فرهنگ از قابلیت های بسیار زیادی برای ایجاد موزه های مختلف برخوردار است و سهم قابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ای که نداریم!

موزه ای که نداریم!