مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 18:452021-05-17سياسي

حذف مواد استخدامی از لایحه شوراهای حل اختلاف


سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: درباره استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان شورای حل اختلاف، شورای نگهبان به بار مالی مصوبه ایراد اصل 75 گرفته بود که برای آن نتوانستیم کار کنیم و فعلا بخش های استخدامی در مصوبه اصلاح شده نیامده است.

- گروه حقوقی خبرگزاری فارس- شورای حل اختلاف از جمله نهادهای تازه تأسیس در قوه قضاییه است که به اذعان دست اندرکاران دستگاه قضا در سال های اخیر توانسته تأثیر بسیار مثبتی در بهبود عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده های قضایی داشته باشد.

با این حال بسیاری از کارکنان این نهاد از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار نیستند و حتی حداقل حقوق قانون کار نیز به آن ها پرداخت نمی شود و پرداختی آن ها غالبا کمتر از یک میلیون تومان است.

علاوه بر این کارکنان شورای حل اختلاف در حال حاضر زیرمجموعه قوه قضاییه محسوب نمی شوند و عملا از امنیت شغلی و ساماندهی لازم نیز برخوردار نیستند.

موضوعی که سبب ایجاد کمپین های متعددی در فضای مجازی از جانب کارکنان شورای حل اختلاف از جمله کمپین در سامانه فارس من شد که تا کنون بیش از 4 هزار و 400 نفر از آن ها حمایت کرده اند.

از لایحه قضایی آیت الله رییسی تا ایراد شورای نگهبان در راستای حل این مشکلات آذرماه سال 98 حجت الاسلام و المسلمین مظفری رییس وقت مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، خبر ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف مواد استخدامی از لایحه شوراهای حل اختلاف

حذف مواد استخدامی از لایحه شوراهای حل اختلاف