مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 14:252021-05-17اقتصادي

تولید بیش از 65 میلیون قطعه بچه ماهی در استان اصفهان


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تا پایان سال 1399 در مجموع 65 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در استان از حدود 20 مرکز تفریخ و اکوباسیون تخم چشم زده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محمدرضا عباسی اظهار کرد: از آنجا که یکی از حلقه های مهم چرخه تولید آبزیان به خصوص ماهیان سردآبی تولید بچه ماهی است، با تامین بچه ماهی و در دسترس بودن آن، رونق تولید ایجاد می شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در این راستا استان اصفهان جایگاه مناسبی در تولید بچه ماهی قزل آلا دارد، در همین خصوص تا پایان سال 1399 در مجموع 65 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در استان از حدود 20 مرکز تفریخ و اکوباسیون تخم چشم زده، تولید و با اوزان مختلف بین واحدهای پروار توزیع شد.

وی گفت: از این میزان تولید، حدود 20 الی 25 میلیون قطعه بچه ماهی در استان مصرف می شود و مابقی به سایر استان های کشور انتقال داده می شود.

عباسی اضافه کرد: حاصل این مقدار بچه ماهی در مزارع پروار استان تولید بیش از 8500 تن ماهی قزل آلا در سال گذشته بوده است.

وی تاکید کرد: مزارع حد واسط و تفریخ با اخذ مجوزهای لازم از شیلات و دامپزشکی و با تامین تخم چشم زده (داخلی و خارجی) اقدام به تولید لار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 65 میلیون قطعه بچه ماهی در استان اصفهان

تولید بیش از 65 میلیون قطعه بچه ماهی در استان اصفهان