مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 14:252021-05-17اقتصادي

استان های خراسان تابستان سختی از نظر تولید برق دارند


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: امسال دوره بسیار سختی برای تأمین برق در تابستان خواهد بود، چراکه طی دو هفته آینده وارد شرایط اوج گرمای تابستان خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، رضا ریاحی امروز در نشست خبری گذر موفق از پیک برق 1400 که در شرکت برق منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کمبود گاز مشکلاتی در تأمین سوخت نیروگاه ها به وجود آمد و برای مدت طولانی گاز نیروگاه ها قطع شد که با تلاش شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی به جای گاز از سوخت گازوییل یا به صورت خیلی محدود از مازوت برای تأمین سوخت نیروگاه ها و تولید برق استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه باوجود همه تلاش ها، اما ناگزیر به استفاده از بخشی از منابع آب ذخیره شده در پشت سدها برای تولید برق شدیم، ادامه داد: روال هرساله این است که در فصل زمستان حدود یک ششم مصرف برق کشور از طریق نیروگاه های آبی تأمین شود، اما به دلایل شرایطی که در زمستان سال گذشته برای تأمین سوخت نیروگاه ها به وجود آمد مجبور شدیم بخشی از برق را از طریق نیروگاه های آبی تولید کنیم تا از خاموشی ها جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان به افزایش 23 درصدی مصرف برق در خراسان رضوی طی فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و تصریح کرد:  این مسئله در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان های خراسان تابستان سختی از نظر تولید برق دارند

استان های خراسان تابستان سختی از نظر تولید برق دارند