مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:252021-05-17اقتصادي

تامین 10 هزار تن علوفه دستی ویژه دامداران عشایر فارس


مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه مرتع، عرصه معیشت و اقتصاد تولیدی عشایر است و واگذاری و یا تغییر کاربری مرتع یعنی پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، - ایسنا/فارس مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه مرتع، عرصه معیشت و اقتصاد تولیدی عشایر است و واگذاری و یا تغییر کاربری مرتع یعنی پیامدهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی، گفت: با توجه به خشکسالی و کم شدن علوفه مرتعی، 10 هزار تن علوفه دستی به صورت نهاده های دام کنسانتره در اختیار عشایر قرار می گیرد.

روح الله بهرامی دوشنبه 27 اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زندگی عشایری نماد اقتصاد مقاومتی و نمونه بارز تولید کالای ایرانی است و این جامعه به علت زندگی در عرصه های مرتعی حافظان اصلی منابع و محیط زیست و به نوعی نماد جامعه سبز بوده و به علت توانمندی تولیدی آنها در امنیت غذایی و معیشت پایدار کلان و خرد کشور نقش بی دلیلی دارند.

او خاطرنشان کرد 67 درصد از مراتع استان فارس در اختیار عشایر کوچرو است و 20 هزار تن گوشت قرمز که یک سوم گوشت قرمز استان است، توسط عشایر تامین می شود.

بهرامی با یادآوری این مطلب که به دلیل پراکنده بودن در نقاط مختلف استان، نقش پدافند غیرعامل ایفا می کند، افزود: عشایر یک پایگاه فرهنگی، فرهنگ اصیل ایران اسلامی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 10 هزار تن علوفه دستی ویژه دامداران عشایر فارس

تامین 10 هزار تن علوفه دستی ویژه دامداران عشایر فارس