مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-17اقتصادي

عربستان در حال برداشت از میدان گازی فرزاد است


معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: این میدان در مرز آبی ایران و عربستان واقع شده و عربستان در حال برداشت از این مخزن مشترک است.

- به نقل از وزارت نفت، رضا دهقان، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (دوشنبه، 27 اردیبهشت ماه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد ب ، گفت: این میدان در مرز آبی ایران و عربستان واقع شده و عربستان در حال برداشت از این مخزن مشترک است.

وی توضیح داد: در اجرای طرح توسعه میدان فرزاد ب ، دو سکوی سرچاهی (فرعی و اصلی) هر کدام مشتمل بر چهار حلقه چاه تولیدی ساخته و نصب خواهد شد که تأسیسات جداسازی روی سکوی اصلی قرار می گیرد و سیال ترش که در سکوی فرعی تولید می شود با خط 20 اینچی به طول سه کیلومتر به سکوی اصلی می رسد.

در ادامه، گاز ترش و میعانات از طریق خط لوله 36 اینچی و 10 اینچی هریک به طول 230 کیلومتر به تأسیسات دریافت گاز و جداسازی میعانات می رود و از آنجا گاز ترش به پالایشگاه های فازهای 12، 13، 14، 19 و 22 تا 24 پارس جنوبی و میعانات به پالایشگاه های فازهای 12 و 19 واقع در منطقه پارس 2 انتقال می یابد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران مدت زمان اجرای طرح را 60 ماه و سرمایه گذاری آن را 1780 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح توسعه، روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز ترش یعنی معادل یک فاز پارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان در حال برداشت از میدان گازی فرزاد است

عربستان در حال برداشت از میدان گازی فرزاد است