مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-05-17اقتصادي

الغدیر در معرض خطر تشنگی


رییس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: هم اکنون حجم ذخیره سد الغدیر ساوه 188 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 90 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

- ایسنا/مرکزی رییس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه گفت: هم اکنون حجم ذخیره سد الغدیر ساوه 188 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 90 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

سید جلال شاهرخ دوشنبه 27 اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ذهنیتی که از سنوات گذشته در خصوص میزان ذخیره سازی آب در دریاچه سدالغدیر ساوه وجود دارد، این تصور ممکن است بوجود آید که امسال نیز مانند دو سال گذشته تراز آبی سد الغدیر ساوه تکمیل می شود و سرریز خواهد شد.

وی تراز نهایی سد الغدیر ساوه را 277 میلیون متر مکعب بیان کرد و افزود: حجم بالای بارش ها و نزولات آسمانی در دو سال گذشته منجر به افزایش ورودی آب به مخزن سد الغدیر ساوه به دلیل قرار گرفتن در آخرین نقطه حوضه آبریز شد و تکمیل تراز نهایی آب ذخیره شده در دریاچه این سد را به همراه داشت و در سال های 1398 و 1399 این سد تمام بتنی استان مرکزی سرریز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الغدیر در معرض خطر تشنگی

الغدیر در معرض خطر تشنگی