مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-17اقتصادي

خسارت 50 درصدی خشکسالی به محصولات کشاورزی لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طبق برآوردهای انجام شده خشکسالی به چهل تا پنجاه درصد از محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از راه های جبران خسارت ناشی از خشکسالی بیمه محصولات کشاورزی است، عنوان کرد: در حال حاضر 32 هزار در بخش زراعی اقدام به بیمه محصولات خود کرده اند، سطح محصولات بیمه شده 125هزار هکتار است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان، ارزیابی خسارت از جنوب  آغاز و پرداخت غرامت ناشی از  خشکسالی در شرف انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هماهنگی های لازم در صندوق بیمه محصولات کشاورزی  و گروه های ارزیاب انجام شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود پنجاه درصد از گندم تولید شده تحت پوشش بیمه قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم در سنوات آینده همه کشاورزان اقدام به بیمه محصولات خود کنند.

وی در خصوص خسارت ناشی از خشکسالی برای محصولاتی که بیمه نیستند، توضیح داد: در حال حاضر برنامه خاصی برای این موضوع نداریم، مناظر تصمیم هیات دولت در این زمینه هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و 400 میلیارد تومان به زیر بخش های کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 50 درصدی خشکسالی به محصولات کشاورزی لرستان

خسارت 50 درصدی خشکسالی به محصولات کشاورزی لرستان