مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-05-17اقتصادي

کیفی سنجی روغن نرگس هر سه ماه انجام می شود/ کیفیت این روغن مشکلی ندارد


دریافت برخی گزارش های مردمی مبنی بر کیفیت نامناسب روغن نرگس شیراز ما را بر آن داشت تا با مدیرکل استاندارد فارس گفتگو کنیم که در این راستا مشخص شد این روغن به لحاظ کیفی مشکلی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مرتضی رهنما با اشاره به اینکه روغن مشمول استاندارد اجباری است، گفت: روغن، محصولی است که بدون دریافت نشان استاندارد نمی تواند نسبت به تولید محصول اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد حداقل هر سه ماه یکبار به صورت سرزده از خط تولید و انبارهای کارخانه روغن نباتی نرگس بازدید و نمونه برداری می کند، گفت: طی یکی دو سال گذشته، در بررسی نمونه های این کارخانه مشکل خاصی حاکی از کمبود کیفیت مشاهده نشده است.

رهنما همچنین با اشاره به اینکه بخشی از کیفیت روغن نیز مرتبط با مواد خام وارداتی است، گفت: مواد اولیه ای که به صورت خام و قانونی از طریق گمرک وارد می شوند، حتما کنترل کیفی شده و نشان استاندارد دریافت می کنند پس مشکلی از بابت کیفیت روغن هایی که علامت استاندارد دارند به ویژه کارخانه یاد شده وجود ندارد.

مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: با این حال و علی رغم انجام همه آزمون های لازم، اگر گزارش های مردمی مبنی بر کیفیت پایین این محصول وجود داشته باشد، اداره کل استاندارد موظف به رسیدگی و ارائه پاسخ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفی سنجی روغن نرگس هر سه ماه انجام می شود/ کیفیت این روغن مشکلی ندارد

کیفی سنجی روغن نرگس هر سه ماه انجام می شود/ کیفیت این روغن مشکلی ندارد