مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:052021-05-17اقتصادي

5 اولویت اصلی اقتصاد برای دولت سیزدهم


دولت آینده باید 5 اولویت اصلی اقتصاد از جمله اشتغال زایی و فقر زدایی را محور برنامه های خود قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی مروی امروز در همایش رونمایی از بسته نجات اقتصادی ایران (بنای ایران) با بیان اینکه دهه 90 ایران دهه سوخت شده ایران است، گفت: ما این دهه را از دست دادیم و در این دهه میانگین سرانه قدرت خرید ایرانیان 40 درصد کاهش یافت.

  این اقتصاددان بیان داشت: اگر قرار باشد از این دست آمارها ارائه کنیم بهانه ناامیدی را به جامعه می دهیم اما باورمان این است که فرصتی که در بحران ها برای جراحی و اصلاحات ساختار اقتصاد وجود دارد در شرایط عادی وجود ندارد لذا همین باور کماکان ما را استوار نگاه داشته است.

  مدیر اندیشکده کسب و کار شریف افزود: در دولت روحانی در مورد بروز تورم بالا به دلیل خطر بمب نقدینگی و همچنین وقوع شوک ارزی به دلیل سیاست های ارزی اشتباه هشدارهایی داده بودیم.

  این کارشناس با بیان اینکه تعامل با سیاستگذار اثربخش نبوده است، گفت: ترمز اصلی توسعه اقتصادی تعارضات منافع است نه جهل دانش سیاستگذار لذا لازم است تا ترمز توسعه را از طریق مطالبه گری اجتماعی و همچنین طیف های فعال در عرصه های مختلف اجتماعی قطع کنیم بنابراین طرح بنای ایران در درجه اول عموم مردم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اولویت اصلی اقتصاد برای دولت سیزدهم

5 اولویت اصلی اقتصاد برای دولت سیزدهم