مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-05-17سياسي

لزوم واکنش قاطع و سریع دولت عراق به تعرضات اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران


رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات در عراق را امنیت خود می داند، برضرورت همکاری دو کشور برای مقابله با تحرکات گروه های تکفیری و تروریستی که بدنبال ضربه زدن به روابط خوب دو کشور هستند، - تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به دولت و مردم این کشور مسلمان و همسایه، تاکید کرد: گروه تروریستی داعش همچنان یک خطر مهم امنیتی در منطقه به شمار می رود و همکاری دو کشور برای مقابله با این گروه تروریستی ضروری است.

روحانی با ابراز تاسف از تعرضات اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران در عراق از سوی برخی افراد و گروه های خودسر، لزوم واکنش قاطع و سریع دولت عراق به این تعرضات را مورد تاکید قرار داد.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه آمریکا در مبارزه با تروریسم بازی دوگانه ای دارد و عملکرد آنان در مرزهای عراق و سوریه مبهم است، گفت: آمریکایی ها همیشه در منطقه نقش تخریبی داشته اند و حضور آنان در عراق کمکی به ثبات و امنیت این کشور نخواهد کرد.

روحانی همچنین با حمایت از حضور عراق به عنوان کشور مهم اتحادیه عرب در تعاملات منطقه ای، از نقش مثبت بغداد در میانجی گری به منظور حل اختلافات میان کشورهای منطقه استقبال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم واکنش قاطع و سریع دولت عراق به تعرضات اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران

لزوم واکنش قاطع و سریع دولت عراق به تعرضات اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران