مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-05-17پزشكي

ناسا یک قدم به یافتن موثرترین راه آبیاری گیاهان در فضا نزدیک شد


اطمینان حاصل کردن از این که گیاهان مواد مغذی مورد نیازشان را از طریق آبیاری به دست می آورند همیشه برای کشاورزان در زمین و همچنین برای فضانوردان در فضا چالش برانگیز بوده است.

- اطمینان حاصل کردن از این که گیاهان مواد مغذی مورد نیازشان را از طریق آبیاری به دست می آورند همیشه برای کشاورزان در زمین و همچنین برای فضانوردان در فضا چالش برانگیز بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، اداره ی کل ملی هوانوردی و فضا(ناسا) پس از اتمام پروژه ی مدیریت آبرسانی به گیاهان(Plant Water Management) اکنون یک قدم به ایجاد موثرترین راه آبرسانی و هوادهی به گیاهان در فضا نزدیک شده است.

این پروژه بخشی از تحقیقات تامین غذا برای فضانوردان در سفرهای طولانی مدت به ماه و مریخ است.

تایلر هچ (Tyler Hatch) دانشمند این پروژه می گوید: ناسا در گذشته نشان داده است که پرورش گیاهان در فضا به عنوان منبع غذایی از منظر باغبانی امکانپذیر است.

در پروژه های پیشین فضانوردان دریافتند که یکی از مشکلات پرورش گیاهان در فضا، رساندن آب و هوا به ریشه ی آن ها در شرایط بی وزنی است زیرا ریشه ها در فضا به شکل متفاوتی رشد می کنند.

هچ و گروهش با زیست گیاه شناسان در مرکز فضایی کندی ناسا کار کردند تا نیازهای گیاهان و مشکلاتی که بر سر راه رشد گیاهان در فضا وجود دارد را بیابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا یک قدم به یافتن موثرترین راه آبیاری گیاهان در فضا نزدیک شد

ناسا یک قدم به یافتن موثرترین راه آبیاری گیاهان در فضا نزدیک شد