مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-17سياسي

برخورد با کشت برنج در کرمانشاه به دلیل خشکسالی


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از برخورد با کشت برنج در این استان به دلیل خشکسالی خبر داد.

- ، شهرام کرمی با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه اظهار کرد: کشت برنج نه تنها در کرمانشاه بلکه به موجب قانون در تمامی کشور به غیر از 2 استان گیلان و مازندران ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوع بودن کشت برنج در استان نسبتاً پربارانی همچون گلستان افزود: استان کرمانشاه که بارش چندانی ندارد، ممنوعیت کشت این محصول باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: تا سال گذشته با توجه به اینکه یک دوره 2 سه ساله ترسالی در این استان پشت سر گذاشته شد و منابع آب قابل دسترس در استان کرمانشاه بیشتر بود، بنابراین تعدادی از کشاورزان با توجه به با صرفه تر بودن کشت برنج به این سمت رفته و مسئولین تا حدودی از این مسئله چشم پوشی کردند.

کرمی گفت: در شرایط کنونی که به گفته کارشناسان هواشناسی در 40 تا 50 سال گذشته استان کرمانشاه یکی از خشک ترین سال ها را پشت سر می گذارد و پیش بینی شده در سال جاری بارش های چندانی نخواهد بود، کشت محصولی همچون برنج به هیچ عنوان نباید انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه کشت برنج نیاز به آب زیادی دارد و از طرف دیگر در حال حاضر آب سطحی فراوانی در سطح استان کرمانشاه وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد با کشت برنج در کرمانشاه به دلیل خشکسالی

برخورد با کشت برنج در کرمانشاه به دلیل خشکسالی