مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-05-17پزشكي

تأثیر «سیر، پیاز و زنجبیل» بر کرونا


یک متخصص تغذیه مصرف منابع امگا3 مانند ماهی، گردو، تخم کدو، تخم کتان، روغن کانولا و آووکادو را سبب ایجاد التهاب در بدن و تقویت سیستم ایمنی دانست و مطرح کرد: مصرف سیر، پیاز و زنجبیل به علت خاصیت ضدانعقادی، در کاهش خطر ایجاد لخته خون ناشی از بیماری کرونا مؤثر هستند.

دکتر سارا صافی در گفت وگو با ایسنا، ابتلا به بیماری کرونا را سبب افزایش متابولیسم بدن و تحلیل عضلانی دانست و اظهار کرد: با توجه به نیازمندی سیستم ایمنی بدن به پروتیین در طی دوره بیماری برای داشتن عملکرد مناسب، دریافت مقادیر کافی پروتیین در این دوره ضروری است.

صافی با بیان اینکه مصرف ماهی به عنوان منبع غنی امگا3 سبب کاهش التهاب می شود، افزود: مصرف روزانه حداقل دو عدد سفیده تخم مرغ، شیر و لبنیات پاستوریزه و کم چرب و پروبیوتیک، مصرف انواع گوشت های کم چرب مانند گوشت گوسفند، گوساله، مرغ یا بوقلمون و سویا و انواع حبوبات که بهتر است 12 ساعت قبل از مصرف برای جلوگیری از ایجاد نفخ خیسانده شود، توصیه می شود.

وی ضمن تأکید بر مصرف شیر و لبنیات پاستوریزه و کم چرب برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا به عنوان منبع غنی از پروتیین، کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین های گروه B و ویتامین A، تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده، بهتر است بیماران کرونایی دارای سرفه خلط دار مصرف شیر را محدود کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر «سیر، پیاز و زنجبیل» بر کرونا

تأثیر «سیر، پیاز و زنجبیل» بر کرونا