مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-05-16دانش

قرارگرفتن نام ایران در میان 30 کشور دارنده سوپرکامپیوتر 1 پتافلاپسی


دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تلاش است تا با ارتقای ابر رایانه سیمرغ به یک پتافلاپس تا 2 ماه آینده، نام ایران را در باشگاه کشورهای دارنده ابر ابررایانه یک پتافلاپسی درج کند.

- دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تلاش است تا با ارتقای ابر رایانه "سیمرغ" به یک پتافلاپس تا 2 ماه آینده، نام ایران را در باشگاه کشورهای دارنده ابر ابررایانه یک پتافلاپسی درج کند.

سید مجتبی شجاعی، مدیر ابر رایانه سیمرغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت یک پتافلاپسی ابر رایانه سیمرغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: توان پردازشی این ابر رایانه در زمان افتتاح 500 ترافلاپس است که روز گذشته کار خود را آغاز کرد و در پایان فاز اول که پس از دو ماه خواهد بود، ظرفیت آن به یک پتافلاپس (یک میلیون میلیارد عملیات ممیزی شناور 64 بیتی درثانیه) خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این ابر رایانه با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه امیرکبیر طراحی و ساخته شده است، اظهار کرد: این سامانه در حوزه های خدمات رسانی به بخش هایی که نیازمند پردازش کلان داده ها هستند، کاربرد دارد که از آن جمله می توان به هوش مصنوعی، پردازش داده های کلان در حوزه هایی چون هواشناسی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارگرفتن نام ایران در میان 30 کشور دارنده سوپرکامپیوتر 1 پتافلاپسی

قرارگرفتن نام ایران در میان 30 کشور دارنده سوپرکامپیوتر 1 پتافلاپسی