مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 15:152021-05-16پزشكي

ضرورت حضور مستمر اهداکنندگان در مراکز اهدای خون مازندران


مدیرکل انتقال خون استان مازندران گفت:با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده های خون لازم است حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون به صورت مستمر باشد.

- دکتر ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت ذخایر خونی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان 11 هزار و 951 نفر به مراکز اهدای خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 9 هزار و 665  نفر خون خود را اهدا کردند.

وی افزود: از مجموع خونگیری 5 هزار و 411 نفر اهداکننده مستمر، 2 هزار و966 نفر اهداکننده باسابقه و یک هزار و 288 نفر بار اولی هستند.

 مدیرکل انتقال خون استان مازندران با تقدیر از همدلی تمامی اهداکنندگان خون به ویژه طی ماه مبارک رمضان، بیان کرد: با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده های خون لازم است حضور اهداکنندگان در مراکز اهدای خون به صورت مستمر باشد.

این مسؤول با اعلام اینکه مازندران یکی از استان های پرمصرف خون در کشور است، تصریح کرد: 14هزار نفر از بیماران سرطانی، تالاسمی ، دیالیزی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده های خونی هستند.

تقوی با تاکید بر اینکه اهداکنندگان نگرانی در ارتباط با اهدای خون نداشته باشند، خاطرنشان کرد: تمامی مراحل خونگیری با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز اهدای خون م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت حضور مستمر اهداکنندگان در مراکز اهدای خون مازندران

ضرورت حضور مستمر اهداکنندگان در مراکز اهدای خون مازندران