مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 12:502021-05-16اقتصادي

رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین/گلیم عنبران جهانی است


جهانیان گلیم را در دنیا با برند گلیم نمین و عنبران می شناسند و این سبب فخر و مباهات ما است.

- ، اکبر بهنام جو عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت دو رو در نمین اظهار کرد: سهم استان اردبیل در تولید و تأمین نیاز بازار در بخش گلیم، سهم بالا و برجسته ای است که همچنان در سطح ملی و جهانی گلیم به نام عنبران و نمین مهر اصالت پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش هنرمندان و در کمتر از یک ماه گلیمی در ابعاد بزرگ شش در چهار بافته شده تا در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: 10 بانوی هنرمند شهرستان نمین در تولید بزرگترین گلیم دستبافت دو روی این شهرستان نقش آفرینی کرده و با نقشه و طرحی مناسب این محصول را در معرض دید علاقمندان گذاشتند.

بهنام جو افزود: با تلاش و پیگیری که سال گذشته انجام شد، موفق شدیم شهر نمین و عنبران را در استان اردبیل به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم تا در آن سوی مرزها این نام و آوازه بیشتر به چشم بیاید.

جهانیان گلیم را با برند عنبران می شناسند بهنام جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر در همه کشورهای دنیا محصول گلیم را با برند نمین و عنبران می شناسند و قطعاً سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این برند حمایت و پشتیبانی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین/گلیم عنبران جهانی است

رونمایی از بزرگترین گلیم دستبافت در نمین/گلیم عنبران جهانی است