مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-05-16اقتصادي

واکسیناسیون دام های سبک در استان سمنان


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از اجرای واکسیناسیون رایگان دام های سبک استان سمنان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) خبر داد.

- ایسنا/سمنان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از اجرای واکسیناسیون رایگان دام های سبک استان سمنان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) خبر داد.

دکتر حمیدرضا حسینی با بیان اینکه این واکسیناسیون دام های سبک استان رایگان انجام شده اظهار کرد: این واکسیناسیون که از ابتدای این ماه کلید خورده، هم اکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) یک طرح ملی بوده و این طرح با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب عقد قرارداد و خرید خدمات و توان بخش دولتی استان انجام می شود به صورت رایگان در استان از اوایل اردیبهشت آغاز شده و پیش بینی می شود تا اوایل تیر سال جاری به صورت کامل عملیاتی شود.

این دامپزشک با اشاره به علائم بیماری طاعون نشخوارکنندگان خاطرنشان کرد: این بیماری با آغاز ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه همراه بوده و دام مبتلا نیز به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می شود.

دکتر حسینی اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار بین دام سبک بوده که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون دام های سبک در استان سمنان

واکسیناسیون دام های سبک در استان سمنان