مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:102021-05-16اقتصادي

سود مرکب، قاتل خاموش تولید/کژکاری مسؤولان عامل ورشکستگی تولیدکنندگان است


امروزه تملک یک واحد صنعتی توسط بانک به دلیل انباشت بدهی های ناشی از سود مرکب، به عنوان یکی از اصلی ترین موانعی از آن یاد می شود که به مرور چرخ های یک کارخانه را از کار انداخته و چراغ تولید را در آن به آرامی خاموش می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، امروزه بخش زیادی از مشکلات مالی در حوزه تولید به مثابه طنابی است که بانک ها به گردن واحدهای صنعتی انداخته و منتظرند تا در صورت مواجه شدن با انباشت و عدم توان پرداخت بدهی ها، صنعت را دار زده و واحد مدنظر را تملک کنند.

چندی پیش دادستانی کل کشور نیز بر این مهم صحه گذاشت و اعلام کرد که بانک ها چیزی حدود دو هزار واحد تولیدی را تعطیل کرده اند از طرفی با مراجعه به سامانه اموال مازاد بانک ها در مناطق مختلف کشور، کارخانه هایی در لیست این اموال مشاهده می شود که تا گذشته های نه چندان دور فعالیت داشته و اشتغال صدها کارگر بومی و غیربومی را تأمین می کردند اما امروز به دلیل معوقات جزیی از دارایی های بانک ها محسوب می شوند.

شراکت در سود و زیان بنگاه اقتصادی، از عقود شرعی پرداخت تسهیلات اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات، عقود شرعی به خصوص عقد مشارکت را که موضوع اعطای تسهیلات به عمده بنگاه های تولیدی است رعایت می کردند، طبیعتاً شاهد تعطیلی یا ورشکستگی بنگاه های تولیدی نبودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود مرکب، قاتل خاموش تولید/کژکاری مسؤولان عامل ورشکستگی تولیدکنندگان است

سود مرکب، قاتل خاموش تولید/کژکاری مسؤولان عامل ورشکستگی تولیدکنندگان است