مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 10:302021-05-16اجتماعي

باور غلطی که جنگل ها را طعمه آتش می کند


هرساله با آغاز وزش اولین بادهای گرم تابستانی آتش سوزی در جنگل های کشور به ویژه در مناطق زاگرس آغاز می شود.

بیش از سه روز است که برخی عرصه های طبیعی استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد دچار حریق شده اند و بار دیگر نقش کشاورزان در وقوع و گسترش آتش سوزی ها مطرح شده است چون برخی از آنان به غلط معتقدند که با آتش زدن باقی مانده کاه و کلش محصول خود به محیط زیست کمک می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته غلامحسین حکمتیان اصل - مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد - علت آتش سوزی جنگل های دو نقطه از شهرستان باشت آتش زدن پسماند مزارع از سوی یک کشاورز برای برنج کاری بوده که به عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها سرایت کرده است.

در حالی آتش زدن پسماند مزارع علت آتش سوزی جنگل های باشت عنوان شده است که بنابر اعلام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری عوامل انسانی، علت بیش از 90 درصد آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع کشور است که می تواند به صورت آگاهانه و مغرضانه یا به صورت ناآگاهانه و سهوی صورت بگیرد.

علوفه های خشک شده در مراتع و جنگل ها با گرم شدن هوا کاملا مستعد آتش سوزی می شوند و رها کردن ته سیگار، شیشه، قوطی های فلزی و خاموش نکردن کامل آتش توسط گردشگران باعث وقوع آتش سوزی در برخی عرصه های طبیعی مانند جنگل ها، دشت ها، مراتع و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باور غلطی که جنگل ها را طعمه آتش می کند

باور غلطی که جنگل ها را طعمه آتش می کند