مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-05-16اقتصادي

دشت کاشان کم بارشی بی سابقه ای را تجربه می کند


امسال دشت کاشان شرایط کم بارشی را به طور بی سابقه تجربه می کند که این امر باعث کاهش رطوبت خاک در مناطق مختلف شده است.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: امسال دشت کاشان شرایط کم بارشی را به طور بی سابقه تجربه می کند که این امر باعث کاهش رطوبت خاک در مناطق مختلف شده است.

عباس ارغوانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود میزان بارش های سال زراعی جاری در دشت کاشان 65 میلیمتر بوده است، در حالی که این رقم برای مدت مشابه در سال گذشته 194 میلیمتر ثبت شد و در شرایط نرمال میزان بارش، 127 میلیمتر بوده است.

وی افزود: کاهش 70 درصدی بارش های سال جاری نسبت به سال قبل باعث شده است تا رطوبت به شدت کاهش یافته و بافت خاک نیز به شدت آسیب ببیند و با کمترین حرکت باد ذرات خاک حرکت کند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: با توجه به اینکه بادهای منطقه کاشان مدل بادهای شمالی و شمال شرقی است و در محدوده شمال نوش آباد تا شمال حسین آباد در گستره دریاچه نمک واقع شده است، بافت خاک در این مناطق نیز بسیار حساس به باد است و با کوچک ترین حرکت باد به هوا برخاسته و تولید گرد و خاک طولانی مدت می کند.

ارغوانی تأکید کرد: کم بارشی های سال جاری، شرایط طوفان خیز منطقه را تقویت کرده، به طوری که در ابتدای سال جاری روزهای گرد و خاکی چند برابر نسبت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت کاشان کم بارشی بی سابقه ای را تجربه می کند

دشت کاشان کم بارشی بی سابقه ای را تجربه می کند