مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-05-16پزشكي

لاغری سریع و ناگهانی مشکل ساز می شود


متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی، با اشاره به خطرات کاهش شدید وزن، گفت: لاغری سریع و ناگهانی می تواند مشکلات جدی به دنبال داشته باشد.

- جی پلاس، آتوسا سعیدپور به ویژگی های رژیم غذایی سالم اشاره کرد و گفت: استفاده از مقادیر مشخص پروتیین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین و مواد معدنی، توسط منابع غذایی سالم در برنامه غذایی که بدن برای تامین انرژی به آن نیاز داردیکی از اصلی ترین تعاریف یک رژیم غذایی سالم است.

مهر نوشت؛ وی با بیان اینکه دریافت انرژی کافی یکی از مهم ترین فاکتورهای رژیم غذایی سالم است خاطرنشان کرد: هر فرد باید براساس شرایط جسمی و سبک زندگی خود انرژی لازم را از طریق مواد غذایی تامین کند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اصلی ترین نیازهای بدن به مواد غذایی و تامین انرژی از منابع کربوهیدارت ها، چربی ها و پروتیین ها تامین می شود.

سعیدپور تاکید کرد: در رژیم های غیراستاندارد درصدهایی که به گروه های اصلی مواد غذایی اختصاص داده می شود، درصدهای غیرمعقولی هستند به طور مثال افراد برای مدت های طولانی درصد چربی را به پایین ترین میزان (حدود 10 درصد) کاهش می دهند.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی با بیان اینکه درشت مغذی ها پروتیین، کربوهیدرات و چربی مواد مغذی هستند که انرژی و سلامت بدن را تامین می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاغری سریع و ناگهانی مشکل ساز می شود

لاغری سریع و ناگهانی مشکل ساز می شود