مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-16اقتصادي

توجه به محیط طبیعی از ابعاد مهم باز آفرینی و هویت شهری است


کارشناس امور شهری با اشاره به نقش مهم شناخت ضرورت های شهری، گفت: توجه به محیط طبیعی شهری و حس تعلق مکانی از ابعاد مهم باز آفرینی و هویت شهری است.

- عماد مطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه باید در ساماندهی وضع موجود شهری، افزایش تراکم جمعیت، فرسودگی بافت های قدیمی، ساخت و سازهای بی رویه در اولویت باشد تا با درکی درستی به سمت به رفع موانع موجود حرکت شود، اظهار کرد: مسائل برخاسته از شهر که برنامه ریزان شهری را به چالش می کشانند طبیعت متفاوتی دارند از همین رو موضوع شناخت مشکلات شهری در قالب برنامه ریزی هدفمند تعریف شده و انجام دادن آن قبل از اقدام به تهیه طرح شهری نیاز دارد.

مطالبی با بیان اینکه موضوع شناخت مسائل شهری نیازمند مهارت های تخصصی خاص است، تاکید کرد: توجه به این بخش شروع و اساس کار برنامه ریزی و طرح های شهری است.

کارشناس امور شهری با اشاره به اینکه برنامه ریزی و طرح ریزی شهری مجموعه مدونی است که به صورت ابزار تصمیم سازی در اختیار تصمیم گیران یا مدیران شهری قرار می گیرد، افزود: بررسی طرح های شهری نشان از ماهیت تصمیم سازی دارند چرا که تصمیم گیری بر اساس ملاحظات و امکانات و محدودیت ها است و از ابزار تصمیم سازی استخراج شده و به اجرا در می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به محیط طبیعی از ابعاد مهم باز آفرینی و هویت شهری است

توجه به محیط طبیعی از ابعاد مهم باز آفرینی و هویت شهری است