مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-05-16سياسي

لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان لایحه شوراهای حل اختلاف را اصلاح و تصویب کردند و موضوع نحوه استخدام کارکنان این شورا را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون حقوقی ارجاع دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) به بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه شوراهای حل اختلاف پرداختند.

بر این اساس، تبصره 2 ماده 3 این لایحه اصلاح شد که به موجب آن، برای رسیدگی به امور فنی و صنفی در دعاوی و شکایات فیمابین اصناف، شوراهای حل اختلاف تخصصی قابل تشکیل است.

در صورت تشکیل شوراهای حل اختلاف تخصصی مذکور و عدم رد صلاحیت تخصصی خود، دعاوی مربوط منحصراً در این شعب براساس احکام این قانون رسیدگی می شود.

همچنین برای رسیدگی به دعاوی و شکایات مربوط به احوال شخصیه فیمابین اقلیت های دینی موضوع اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب مقرر در این قانون، شوراهای حل اختلاف تخصصی قابل تشکیل است که تشکیل این شوراها مانع از مراجعه اقلیتهای دینی مذکور به دیگر شوراهای حل اختلاف همان حوزه قضایی نیست.

ماده 4 نیز اینگونه اصلاح شد که ریاست شوراهای حل اختلاف استان بر عهده یکی از معاونان قضایی رییس کل دادگستری استان و ریاست شوراهای حل اختلاف در حوزه قضایی شهرستان و بخش بر عهده رییس حوزه قضایی مربوط یا یکی از قضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد

لایحه شوراهای حل اختلاف اصلاح شد