مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 05:002021-05-16سياسي

نگاهی به عوامل موثر بر افزایش تحرک در سیاست خارجی این روزهای ایران


یک تحلیل گر مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه مذاکرات منطقه ای و وین بر یکدگیر اثر متقابل دارند، گفت: یعنی هم مذاکرات برجام بر روابط منطقه ای ایران تاثیر دارد و هم روابط منطقه ای ایران بر روی پیشرفت مذاکرات وین تاثیرگذار است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیل گر مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه مذاکرات منطقه ای و وین بر یکدگیر اثر متقابل دارند، گفت: یعنی هم مذاکرات برجام بر روابط منطقه ای ایران تاثیر دارد و هم روابط منطقه ای ایران بر روی پیشرفت مذاکرات وین تاثیرگذار است.

دکتر احمد فاطمی نژاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مذاکراتی که اخیرا ایران انجام داده عمدتا پیرامون دو موضوع برجام و امنیت منطقه بوده است، اظهار کرد: مذاکراتی که در وین در جریان است بر احیای برجام متمرکز است و مذاکرات منطقه نیز عمدتا بر روابط ایران و عربستان و تاثیر این روابط بر تحولات منطقه تمرکز دارد.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات منطقه ای و وین بر یکدیگر اثر متقابل دارند، ادامه داد: یعنی هم مذاکرات برجام بر روابط منطقه ای ایران تاثیر دارد و هم روابط منطقه ای ایران بر روی پیشرفت مذاکرات وین تاثیرگذار است.

اگر مذاکرات وین برای احیای برجام موفقیت آمیز باشد، کشورهای منطقه نیز با توجه به تحولات آمریکا و رویکرد بایدن، تمایل بیشتری به تنش زدایی با ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به عوامل موثر بر افزایش تحرک در سیاست خارجی این روزهای ایران

نگاهی به عوامل موثر بر افزایش تحرک در سیاست خارجی این روزهای ایران