مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-05-16اقتصادي

پیشنهاد 15 بندی به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای بهبود بورس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روح اله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس در نامه ای به محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد 15 بندی را در راستای بهبود شرایط بازار سرمایه اعلام کرد؛ - همانگونه که مستحضرید، سال 1399 برای بازار سرمایه ایران از چندین منظر سال شکستن رکوردها بود.

در شرایطی شاخص کل بورس تهران رشد 500 درصدی را در 5 ماهه ابتدای سال تجربه نمود که همه گیری کرونا اقتصادهای توسعه یافته را نیز زمین گیر کرده بود و قریب به اتفاق شاخص های اقتصادی در سطح بین الملل وضعیت تیره و تاری از آینده ترسیم می نمودند.

با وجود فاصله گذاری هوشمند در سطح کشور و به رکود رفتن بخش زیادی از فعالیت های اقتصادی و دست و پنجه نرم کردن با شدید ترین تحریم های اقتصادی، نیمه ابتدای سال 1399 شاهد بیشترین ورود جریان پول حقیقی به بورس بودیم به نحوی که خالص معاملات حقیقی در سه ماهه ابتدای سال بسیار بیشتر از کل خالص معاملات حقیقی در سال 1398 بود.

سقوط بی سابقه قیمت های جهانی نفت هم نتوانست از ورود پول به بازار سرمایه و روند افزایش شاخص ها بکاهد و با ورود سهم سهامداران عدالت و صندوق های ETF دولتی، بخش اعظمی از جمعیت کشور برای اولین بار سهامداری در بورس را تجربه کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد 15 بندی به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای بهبود بورس

پیشنهاد 15 بندی به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای بهبود بورس