مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:352021-05-16سياسي

دوز منتخب واکسن «کووپارس» برای فاز دوم کارآزمایی بالینی معرفی شد


سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از انتخاب دوز 10 میکروگرم در 200 میکرولیتر به عنوان دوز موثر برای ادامه کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در فازم دوم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر فلاح مهرآبادی درباره روند کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس اظهار کرد: نتایج ارزیابی ها نشان می دهد، همانطور که پیش بینی می شد این واکسن جزو واکسن های بسیار کم عارضه بوده و به لحاظ اثربخشی نیز هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است زیرا در فاز اول تاکید بر پیدا کردن دوز موثر است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی ادامه داد: براساس آنالیز اولیه هفته گذشته تیم اجرایی که از همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند، از بین سه دوز 5، 10 و 20 میکروگرم در 200 میکرولیتر که برای فاز اول کارآزمایی انتخاب شده بود، دوز 10 میکروگرم با اثربخشی بالای 80 درصد برای ادامه کارآزمایی در فاز دوم انتخاب شد.

سخنگوی موسسه رازی افزود: در فاز دوم، علاوه بر پایش ایمن و بی خطر بودن واکسن، تمرکز بر ارزیابی اثربخشی و ایمنی زایی واکسن است و براساس نتایج این فاز می توانیم وارد مطالعات فاز سوم شویم.

دکتر فلاح مهرآبادی با بیان این که خوشبختانه اثربخشی خوبی در دوز منتخب گزارش شده است، تصریح کرد: این واکسن در فاز اول، ایمنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوز منتخب واکسن «کووپارس» برای فاز دوم کارآزمایی بالینی معرفی شد

دوز منتخب واکسن «کووپارس» برای فاز دوم کارآزمایی بالینی معرفی شد