مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-16اقتصادي

بحران آب در 558 روستا و14 شهر استان فارس/رهاسازی از درودزن نداریم


معاون امور عمرانی استانداری فارس وضعیت 558 روستا و 14 شهر استان فارس به لحاظ منابع آب را بحرانی اعلام کرد.

- ، محمود رضایی شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آبی استان فارس، گفت: وضعیت 558 روستا و 14 شهر استان فارس به لحاظ منابع آب را بحرانی است و حفر چاه در تمام دشت ها ممنوع اعلام شده و کف شکنی بعضی چاه های قدیمی تا عمق 600 متر هم رسیده است.

وی با بیان اینکه طی سال زراعی جاری، 354 میلیون مترمکعب، حق آبه بخش کشاورزی از سد درود زن رهاسازی شده، گفت: پرونده حق آبه این بخش بسته شده است.

رضایی با یادآوری اینکه امسال فارس کمترین میانگین بارش را طی 50 سال گذشته، ثبت کرده است، گفت: رهاسازی آب از سد درود زن برای بخش کشاورزی شهرستان های مرودشت، زرقان و خرامه، بر اساس تجارب سنوات گذشته و مصوبات استانی، در این سال زراعی، طی سه مرحله انجام شده است.

معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه آب رهاشده از سد درود زن برای کشاورزی، بخشی از آب مورد نیاز کل اراضی زراعی و باغی محدوده 160 کیلومتری رودخانه کر را تأمین می کند، گفت: در مرحله نخست و در ماه های دی و بهمن سال گذشته 147 میلیون مترمکعب و در مرحله دوم 110 میلیون مترمکعب و در مرحله سوم که اردیبهشت امسال انجام شد، حدود 80 میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی از سد درود زن رها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب در 558 روستا و14 شهر استان فارس/رهاسازی از درودزن نداریم

بحران آب در 558 روستا و14 شهر استان فارس/رهاسازی از درودزن نداریم