مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-05-16اقتصادي

ورود 12 میلیون ایرانی به بازار رمز ارز /حجم معاملات روزانه؛ 3 برابر بورس


12 میلیون ایرانی وارد بازار رمز ارزها شده اندغ 77 درصد آنها با هدف حفظ ارزش پول پا به بازاری گذاشته اند که میزان معاملات روزانه آن از 5 تا 10 هزار میلیارد تومان است.

- به نقل از اتاق بازرگانی تهران، دو کمیسیون بازار پول و سرمایه و اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران طی نشستی مشترک به بررسی و تحلیل وضعیت ارزهای دیجیتال در کشور پرداختند.

فعالان بخش خصوصی حاضر در این جلسه، اغلب بر این عقیده بودند که دولت باید از رفتارها و سیاست های سلبی دست بکشد و با وجود گرایش گسترده مردم به سرمایه گذاری در این بازار واقعیت ارزهای دیجیتال را بپذیرد و نقش رگولاتور را ایفا کند.

اما نمایندگانی از بانک مرکزی نیز در این جلسه حضور داشتند که اعلام کردند که نگرش مثبت و یکنواختی در مورد رمزارزها در کشور وجود نداشته و دولت نگرانی هایی در این زمینه دارد.

فریال مستوفی، رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در ابتدای این جلسه به اقبال مردم به موضوع رمز ارزها اشاره کرد و گفت که عدم ثبات اقتصادی و وجود انتظارات تورمی سبب شده که مردم اغلب بدون دانش کافی و در نظر گرفتن مبانی سرمایه گذاری، رفت و آمد عجولانه ای به بازارهای مختلف داشته باشند و لازم است که مسئولان تدبیری اساسی برای مدیریت این رفتارهای هیجانی بیندیشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 12 میلیون ایرانی به بازار رمز ارز /حجم معاملات روزانه؛ 3 برابر بورس

ورود 12 میلیون ایرانی به بازار رمز ارز /حجم معاملات روزانه؛ 3 برابر بورس