مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 03:552021-05-16پزشكي

معرفی دز منتخب واکسن رازی برای فاز دوم کارآزمایی بالینی با 80 اثربخشی


سخنگوی موسسه رازی با اشاره به اینکه دوز منتخب واکسن رازی کووپارس برای فاز دوم کارآزمایی بالینی معرفی شد، گفت: به زودی گزارش مکتوب نتایج ارزیابی های فاز اول به سازمان غذا و دارو ارسال می شود تا به سرعت وارد فاز دوم مطالعه شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، فلاح مهرآبادی، سخنگوی موسسه رازی، صبح امروز درباره روند کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس، در جمع خبرنگاران که به دلیل شیوع بیماری به صورت مجازی صورت گرفت، گفت: نتایج ارزیابی ها نشان می دهد، همانطور که پیش بینی می شد این واکسن جزو واکسن های بسیار کم عارضه بوده و به لحاظ اثربخشی نیز هنوز برای اظهار نظر قطعی زود است زیرا در فاز اول تاکید بر پیدا کردن دوز موثر است.

سخنگوی موسسه رازی ادامه داد: براساس آنالیز اولیه هفته گذشته تیم اجرایی که از همکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند، از بین سه دوز 5، 10 و 20 میکروگرم در 200 میکرولیتر که برای فاز اول کارآزمایی انتخاب شده بود، دوز 10 میکروگرم با اثربخشی بالای 80 درصد برای ادامه کارآزمایی در فاز دوم انتخاب شد.

این مقام مسؤول اظهار کرد: در فاز دوم، علاوه بر پایش ایمن و بی خطر بودن واکسن، تمرکز بر ارزیابی اثربخشی و ایمنی زایی واکسن است و براساس نتایج این فاز می توانیم وارد مطالعات فاز سوم شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی دز منتخب واکسن رازی برای فاز دوم کارآزمایی بالینی با 80 اثربخشی

معرفی دز منتخب واکسن رازی برای فاز دوم کارآزمایی بالینی با 80 اثربخشی