مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-05-16پزشكي

استان زنجان 220 گونه گیاه دارویی دارد


مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 220 گونه گیاه دارویی وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از 20 نوع گیاه دارویی صرفه اقتصادی دارد.

- با بیان اینکه در استان زنجان 220 گونه گیاه دارویی وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از 20 نوع گیاه دارویی صرفه اقتصادی داشته و مردم از آنها بسیار استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: بیشتر این گیاهان دارویی تره و سبزی کوهی بوده و در غذاهای سنتی زنجانی ها استفاده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه این سبزی ها هم جنبه خوراکی و هم جنبه دارویی دارند، گفت: گل محمدی، آویشن و رازیانه خواص و کاربرد دارویی بسیار زیادی دارند.

آقاجانلو با بیان اینکه استان زنجان زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی را دارد، تاکید کرد: اداره منابع طبیعی به افرادی که متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند تسهیلات خوبی پرداخت می کند و در استان زنجان شهرستان های زنجان و ابهر بیشترین متقاضی برای کشت گیاهان دارویی هستند.

وی بر لزوم ورود بخش خصوصی به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: منابع طبیعی از سرمایه گذاران در این بخش حمایت لازم را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی برای افرادی که متقاضی کشت گیاهان دارویی هستند آموزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان زنجان 220 گونه گیاه دارویی دارد

استان زنجان 220 گونه گیاه دارویی دارد