مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 02:052021-05-15اقتصادي

آغاز برداشت از تنها مزرعه گلایول فارس


مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به آغاز برداشت محصول از تنها مزرعه گلایول فارس، گفت: پیش بینی می شود تا آخر خرداد ماه بیش از 450هزار شاخه گل برداشت و به بازار عرضه شود.

- ایسنا/فارس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی کازرون با اشاره به آغاز برداشت محصول از تنها مزرعه گلایول فارس، گفت: پیش بینی می شود تا آخر خرداد ماه بیش از 450هزار شاخه گل برداشت و به بازار عرضه شود.

زهراپناه با اشاره به سطح کشت دو هکتاری گل گلایول در شهرستان کازرون، عنوان کرد: این مزرعه تنها مزرعه کشت گل گلایول در فضای باز در استان فارس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی کازرون، زهراپناه با بیان این که شهرستان کازرون با داشتن هوایی مناسب در نیمه دوم سال، محیط مناسبی برای رشد و پرورش گل و گیاهان زینتی از جمله گلایول است، افزود: بازار فروش مناسب، درآمدزایی و امکان صادرات این محصول از نقاط قوت تولید گل گلایول به شمار می رود.

پناه یکی از ویژگی های کشت گل در فضای باز را کاهش هزینه مصرف آب، سوخت و پلاستیک نسبت به کشت گلخانه ای ذکر کرد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: رقم گلایل مورد کشت، آمستردام است و شاخه های گل برداشت شده در رنگ های سفید، قرمز، نارنجی و صورتی بسته بندی و به بازار گل استان های تهران و اصفهان ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت از تنها مزرعه گلایول فارس

آغاز برداشت از تنها مزرعه گلایول فارس