مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 12:102021-05-15سياسي

60 درصد از شرکت های وابسته دولت زیان ده است / دیپلماسی اقتصادی کشور فلج است


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 60 درصد از شرکت های وابسته به دولت زیان ده است، باید در این زمینه ساماندهی ویژه ای داشته باشیم.

- ، محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر شنبه در سلسله نشست های تخصصی دولت جوان حزب اللهی با عنوان تبیین ابعاد اقتصادی دولت آینده با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر بسیار پیچیده است، اظهار داشت: هدف ما ایجاد نگرانی در جامعه نیست اما باید واقعیت ها را بیان کرد و راهکارهای مناسب را نیز ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه درآمد ملی سالانه پنج درصد کاهش درآمدی جامعه را از سال 92 تاکنون داشته ایم، ابراز داشت: در زمینه پس انداز ملی نیز روند کاهشی را در این بازه زمانی داشته ایم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه موجودی سرمایه نیز نرخ کاهشی را داریم، گفت: آمارها بیانگر شرایط نامناسب در کشور است.

شاخص بهره وری در کشور منفی است وی با بیان اینکه شاخص بهره وری کار، سرمایه و … در کشور منفی شده است، اضافه کرد: در حوزه داشت اقتصادی ظرفیت های درونی و بهره وری داریم که در این زمینه در کشور روند کاهشی را داریم که به صورت میانگین سالانه 13 درصد بوده است.

پورابراهیمی با بیان اینکه نگاه ما این است که مطابق با داده های موجود در اقتصاد ملی برای دولت آینده تصمیم گیری داشته با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد از شرکت های وابسته دولت زیان ده است / دیپلماسی اقتصادی کشور فلج است

60 درصد از شرکت های وابسته دولت زیان ده است / دیپلماسی اقتصادی کشور فلج است