مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-05-15سياسي

شاهنامه حماسه کشورهای منطقه اکو است


حداد عادل در نشست مجازی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: فردوسی با شاهنامه خود حماسه جاودانه ای آفریده که تنها متعلق به یک ملت و کشور نیست، - حداد عادل در نشست مجازی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت: فردوسی با شاهنامه خود حماسه جاودانه ای آفریده که تنها متعلق به یک ملت و کشور نیست، بلکه حماسه ملت های منطقه اکو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، رییس بنیاد سعدی در ابتدای نشست مجازی پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با تشکر از سرور بختی، دبیر کل اکو برای توجه به زبان فارسی به عنوان زبان مادری خود، درباره اشتراکات فرهنگی منطقه اکو، گفت: کشورهای عضو اکو تاریخ و جغرافیایی مشترک دارند که سبب پیدایش فرهنگ مشترک میان مردم این کشورها شده و زبان فارسی محمل و بستر این فرهنگ مشترک در طول تاریخ بوده است.

او افزود: بسیاری از میراث فرهنگی مردم این سرزمین ها به زبان فارسی نوشته یا سروده شده و این زبان، زبان فرهنگی و زبان واسط میان همه اقوام و ملت های گوناگون بوده است که در این سرزمین ها ساکن بوده اند.

زبان فارسی با تاریخ کهن تراش خورده و صیقل یافته، زیبا و خوش آهنگ شده و غنا یافته و به عنوان یک زبان مشترک انتخاب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه حماسه کشورهای منطقه اکو است

شاهنامه حماسه کشورهای منطقه اکو است