مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-15اقتصادي

سهمیه وام تکلیفی ساخت مسکن در سال جاری به همه بانک ها ابلاغ شد


بر اساس قانون بودجه 1400، یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت مسکن را دریافت می کنند و بانک ها با ابلاغ بانک مرکزی مکلف به پرداخت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده گفت: بر اساس قانون بودجه 1400، یک میلیون و 200 هزار واحد اعم از واحدهای مسکونی شهری و روستایی، مقرر است تا از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند که از این تعداد 400 هزار واحد برای واحدهای مسکونی روستایی و 800 هزار واحد برای واحدهای مسکونی شهری در نظر گرفته شده است.

محمودزاده توضیح داد: همه مالکان خصوصی ، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی می توانند بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده به بانک ها مراجعه و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت کنند.

بر اساس شاخص بندی ای که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموماً سازندگان واحدهای متوسط و ارزان قیمت هستند، قرار می گیرد.

وام ساخت مسکن به خانه های لوکس تعلق نمی گیرد معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یافته به واحدهای گران قیمت تعلق نمی گیرد و این بخشی از ضوابط وزارت راه و شهرسازی است.

واحدهای متوسط و ارزان قیمت مشمول قانون دریافت تسهیلات ساخت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه وام تکلیفی ساخت مسکن در سال جاری به همه بانک ها ابلاغ شد

سهمیه وام تکلیفی ساخت مسکن در سال جاری به همه بانک ها ابلاغ شد