مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-05-15اقتصادي

گل محمدی جزء گیاهان دارویی مهم گیلان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، سطح زیر کشت استان را افزون بر 38 هکتار عنوان کرد و گفت: برنامه توسعه گیاهان دارویی استان را در دستور کار داریم که یکی از مهمترین این گیاهان گل محمدی است.

- ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، سطح زیر کشت استان را افزون بر 38 هکتار عنوان کرد و گفت: برنامه توسعه گیاهان دارویی استان را در دستور کار داریم که یکی از مهمترین این گیاهان گل محمدی است.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برداشت گل محمدی در گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 41 تن برگ گل محمدی در استان برداشت شود.

وی افزود: سال گذشته 37 تن گل محمدی در گیلان تولید شده بود که خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

پارسافر تصریح کرد: گل محمدی گیلان بازار پسندی مطلوبی دارد و علاوه بر بازارهای استان در استان های همجوار گیلان نیز به فروش می رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل فروش خوب گل محمدی های گیلان، متقاضیان جدیدی نیز برای تولید گل محمدی در استان داوطلب هستند.

پارسافر ادامه داد: گل محمدی از قدیمی ترین و مهم ترین رزهاست که در بیشتر نقاط ایران به منظور تولید عطر و گلاب و به عنوان گیاه تزیینی مورد توجه بسیار قرار داشته و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گل محمدی جزء گیاهان دارویی مهم گیلان

گل محمدی جزء گیاهان دارویی مهم گیلان