مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-05-15اقتصادي

افزایش 4 برابری تولید بذور الیت و سوپر الیت برنج در کشور


رییس موسسه تحقیقات برنج کشور از 4 برابر شدن تولید بذور پیش پایه در طبقات الیت و سوپر الیت طی سه سال اخیر خبر داد.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مریم حسینی با بیان این مطلب گفت: با این میزان افزایش، تولید بذور الیت از 6 تن به 25 تن رسیده است.

وی افزود: یکی از وظایف مؤسسه تحقیقات برنج کشور، تولید طبقات پیش پایه الیت و سوپر الیت برنج است و جهش تولید این بذور منجر به افزایش تولید بذور گواهی شده برنج و توسعه صنعت بذر می شود.

حسینی با بیان اینکه بذور الیت و سوپر الیت، پایه بذور مادری و گواهی شده هستند، اظهار داشت: بذور گواهی شده ای که توسط مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تأیید شده باشد، دارای خلوص بالای 98 درصد، قوه نامیه بالای 80 درصد و عاری از بیماری و علف های هرز هستند و منجر به افزایش عملکرد، کاهش هزینه های تولید، بالا رفتن خلوص برنج سفید و در نهایت افزایش درآمد کشاورزان می شود.

وی اضافه کرد: تا چند سال گذشته تولید بذور گواهی شده در استان های گیلان و مازندران پایین بود، اما با جهش تولید بذور الیت و سوپر الیت، تولید بذور گواهی شده نیز در حال افزایش است.

رییس مؤسسه تحقیقات برنج کشور، کل بذور گواهی شده مورد نیاز استان های گیلان و مازندران را با احتساب اینکه همه برنجکاران از این بذور استفاده کنند، حدود 18 تا 20 هزار تن عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 برابری تولید بذور الیت و سوپر الیت برنج در کشور

افزایش 4 برابری تولید بذور الیت و سوپر الیت برنج در کشور