مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-15اجتماعي

«دیر» گرم ترین شهر کشور شد/ تداوم روند افزایشی دما در استان بوشهر


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ادامه روند افزایشی دمای هوا در استان گفت: طی شبانه روز گذشته شهر دیر گرم ترین نقطه کشور شد.

- پیام مساعدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت نقشه های هواشناسی نشان می دهد که از امروز تا اواسط هفته در اغلب ساعت ها شرایط جوی و دریایی استان به نسبت آرام است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، غبار محلی، در ساعات بعد از ظهر وزش باد و طی صبحگاه نیز در برخی نقاط مه رقیق، از پدیده های غالب در سطح استان خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: روند افزایشی دما که در روزهای گذشته آغاز شده همچنان در روزهای آینده به ویژه در مناطق غیر ساحلی ادامه خواهد داشت که علت آن شمالی شدن جریانات جوی و کاهش رطوبت است.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر افزود: در 24 ساعت گذشته بندر دیر با ثبت دمای 46 درجه سانتیگراد بیشترین دما را در بین شهرهای کشور داشت و در این مدت عسلویه و کنگان دمای 44 و برازجان و خورموج دمای 43 درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، گاهی جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا 28 و در ساعت‏ هایی از بعد از ظهر تا 34 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

مساعدی اضافه‬ کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل استان 30 تا 90 و در ساعت‏ هایی از بعد از ظهر تا 120 سانتیمتر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دیر» گرم ترین شهر کشور شد/ تداوم روند افزایشی دما در استان بوشهر

«دیر» گرم ترین شهر کشور شد/ تداوم روند افزایشی دما در استان بوشهر