مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-15سياسي

صیانت از موقوفات تاریخی مازندران ضروری است


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری صیانت از موقوفات تاریخی را ضروری دانست و گفت: برخی موقوفات استان سابقه چندصدساله دارد.

- ، آیت الله علی معلمی پیش ازظهر شنبه در نشست اوقاف استان با اشاره به اینکه فرهنگ وقف از گذشته های دور در جامعه دینی جایگاه خاص و رفیعی داشته است، گفت: برخی از اسناد موقوفات مربوط به چندصد سال قبل است که امیدواریم این فرهنگ ریشه دار باور و اعتقاد دینی در جامعه تا ظهور ولی الله اعظم ماندگار بماند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نشانه مؤمنان متقی ایمان به غیب، اقامه نماز و انفاق کردن است که انفاق به این معناست که انسان از مال خود، برای تأمین نیازمندی نیازمندان بگذرد که برخی موارد موردی بوده یعنی مبلغی را در اختیارش می گذارد اما وقتی انفاق ماندگار که به معنای وقف است.

معلمی ادامه داد: وقف به این معناست که منفعت مال در یک راهی هزینه شود که البته در جامعه شیعی عمده موقوفات صرف اقامه عزاداری سالار شهیدان بوده است که امسال در ماه مبارک رمضان اوقاف از محل عوائد موقوفات اقدام به توزیع بسته های معیشتی کرده که جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: بعدها هم موقوفاتی در زمینه آموزش قرآن، دستگیری از نیازمندان و بیماران مستمند، ترویج فرهنگ دین و تهیه کتاب برای کتابخانه ها وجود داشته و دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از موقوفات تاریخی مازندران ضروری است

صیانت از موقوفات تاریخی مازندران ضروری است